شهردار بندرعباس گفت : یکی از دغدغه های اساسی مجموعه مدیریت شهری تأمین امنیت جانی آتش نشانان است که در این راستا تجهیزات جدیدی خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، آئین رونمایی از تجهیزات آتش نشانی تازه خریداری شده شهرداری بندرعباس با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ، معاون خدمات شهری شهرداری و جمعی از مدیران شهرداری بندرعباس برگزار شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر بیان کرد : آتش نشانی مهمترین بازوی مدیریت شهری در موقع بحران است و مجموعه شهرداری بندرعباس با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر در راستای توسعه تجهیزات و امکانات آتش نشانی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

نوبانی گفت : حفاظت از جان شهروندان در موقع بروز حوادث برعهده آتش نشانان ، این ناجیان همیشه حاضر است و بهره گیری از تجهیزات کارآمد تاثیر بسزایی بر عملکرد آتش نشانان دارد و برای ارتقاء سطح خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر بندرعباس ۱۰۰ دستگاه مختلف با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال شامل ؛ دستگاه تنفسی ، کلاه ایمنی ، لباس ضد حریق و… خریداری شده است که با اضافه شدن آنها به ناوگان ، ضریب ایمنی آتش‌ نشانان و شهر بندرعباس افزایش می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد : تا پایان سال جاری نیز ۷۰ دستگاه تجهیزات و امکانات به مجموعه آتش نشانی بندرعباس اضافه می شود.

شهردار بندرعباس گفت : ۳ دستگاه ماشین آلات آتش نشانی خریداری شده و همچنین ۲ دستگاه ماشین آلات دیگر تا پایان سال اورهال می شود که این ۵ دستگاه ماشین آلات به ناوگان سازمان آتش نشانی اضافه می شود.

نوبانی در پایان خاطرنشان کرد : امیدواریم با همراهی و همکاری همه ی دستگاه‌های اجرایی مربوطه، حمایت های بی شائبه استاندار هرمزگان و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون شهر بندرعباس باشیم.

محمد امین لیاقت ، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس در این مراسم گفت : با حمایت های شهردار بندرعباس و اعضای شورای اسلامی شهر گام بزرگی برای خرید تجهیزات و امکانات آتش نشانی هم در بخش امداد و نجات و هم در بخش اطفایی برداشته است.

لیاقت گفت : این سازمان در راستای خدمت رسانی بهینه به شهروندان، موضوع آموزش، تقویت دانش بخش های مختلف و به روز شدن تجهیزات را مد نظر قرار داده است.

وی افزود : لوازم آتش نشانی تاریخ مصرف دارند و با خریداری این تجهیزات ناوگان آتش نشانی نوسازی می شود و بخش دیگری از تجهیزات نیز تا پایان سال به ناوگان اضافه می شود.

سید محمد رضا موسوی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های آتش نشانان شهر بندرعباس بیان کرد : مجموعه آتش نشانی در ضمیر ناخودآگاه خود جان دیگران را اولی تر از جان خود می بیند که گواه این اتفاق ، شهدای عزیز آتش نشان هستند.

موسوی گفت : در بسیاری از موارد رفع حریق در شهر بندرعباس با شجاعت نیروهای آتش نشانی با کمبود همه ی امکانات جمع و جور شده است که در مجموعه آتش نشانی انسان محوری بیشتر از تجهیزات محوری تاثیر گذار می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه افزود : در مجموعه شورای اسلامی شهر بندرعباس از همان ابتدای دوره ششم به روز رسانی تجهیزات، امکانات و ماشین آلات آتش نشانی یکی از دغدغه های اعضای شورا بوده که در این زمینه مصوبات و طرح های خوبی دیده شده است.

این مقام مسئول گفت : تشکیلات ایمنی و آتش نشانی در بندرعباس نیازمند ۳ موضوع است ، موضوع اول ؛ بهسازی وضع موجود، موضوع دوم ؛ تجهیز و تهیه نیازهای فعلی شهر بندرعباس و موضوع سوم نیز با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر بندرعباس بعد از ۳۰ سال تصویب شده و نقشه های جدید نیز ابلاغ شده، قطعاً گسترش شهری شکل می گیرد و براساس آن تغییر، نیاز پایگاه‌های امدادی باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش نیروهای آتش نشانی تصریح کرد : با توجه به موضوعاتی که در استان هرمزگان داریم و همچنین اتفاقاتی که در شهرهای بندری رخ می دهد، بویژه در مورد انبار کالاهای خاص و یا کارگاه های صنعتی که وجود دارد حتماً آتش نشانی را به آزمایشگاه ویژه و تخصصی در حوزه شیمیایی و موضوعات مرتبط با حریق، تجهیز کنید چرا که توان فنی در مجموعه آتش نشانی شهر بندرعباس به لحاظ منابع انسانی وجود دارد.

گفتنی است ، در پایان مراسم از ۱۰۰ دستگاه تجهیزات خریداری شده رونمایی شد.

پایان خبر /