مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در نشستی خبری با حضور حسین بابایی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در جمع خبرنگاران استان گفت : سینمای دانش آموزی بندرعباس واقع در کانون غدیر پس از 5 سال تعطیلی به چرخه نمایش بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد قویدل ، افزود : این سینما ۱۵ سال است که نیازمند تعمیرات بود و در دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این تعمیرات انجام شد.

قویدل ، با بیان اینکه اولویت ما توسعه و بسط عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار استان است ، عنوان کرد : در هنرستان جوار پالایشگاه نفت بندرعباس قریب به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۲  رشته تجهیزات بروز تهیه کرده است که قابل قیاس با سایر هنرستان ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه شاخص سهم آموزش در فنی وکاردانش در استان هرمزگان از ۳۹ درصد به ۴۶ درصد رسیده است ، مطرح کرد: استان هرمزگان دارنده رتبه سوم در آموزش فنی و کاردانش در سطح کشور است، در هنرستان های همجوار پالایشگاه نفت و مجموعه فولاد سرمایه‌گذاری مطلوبی انجام شده است .

این مسئول ، با اشاره به اینکه با کمک صنایع درمانگاه فرهنگیان نیز با ۸ میلیارد تومان تجهیز شد ، تصریح کرد : تعمیرات اولین اردوگاه دانش آموزی در سرخون با مساحت ۳۰ هکتار که قریب به ۵ سال بلااستفاده بود در حال پایان است.

وی با بیان اینکه  استخر دانش آموزی پس از سال ها تعطیلی با یک حرکت جهادی و تامین اعتبار ۳ میلیارد تومانی به مدار استفاده برگشت، اذعان داشت : همچنین در خصوص امکانات رفاهی ویژه همکاران فرهنگی ما در هرمزگان ۲۸ هزار نفر از جامعه فرهنگیان را داریم که تنها درمانگاه فرهنگی استان با حمایت استاندار هرمزگان و صنایع استان مجهز به خدمات ویژه درمانی سونوگرافی، شنوایی و بینایی سنجی و با کمک خیرین به فیزیوتراپی نیز مجهز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان ،با بیان اینکه  استان هرمزگان به لحاظ اقلیمی گستره جغرافیایی زیادی دارد که وجود مناطق صعب العبور مشکلات عدیده ای را بوجود آورده است، افزود : تمام تلاش خود را بر گسترش عدالت آموزشی در استان هرمزگان گذاشته‌‌ایم و همچنین حضور مسئولان ارشد کشوری در هرمزگان بی سابقه افزایش یافته است و این باعث استفاده بیشتر از ظرفیت های ملی شده است .

قویدل با اشاره به اینکه در مدت خدمت ام در اداره‌کل آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت های معطل مانده که چند سال بلاتکلیف مانده بودند را در اولویت کار خود قرار دادیم که در میان این اماکن و ظرفیت ها سالن های ورزشی و اردوگاه هم به چشم می خورد، یادآور شد : در استان هرمزگان قریب ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند که برای استفاده هر چه بهتر دانش‌آموزان از اماکن ورزشی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده ایم، و این تلاش ها منتج به افزایش ۲ دهم درصدی نسبت سال گذشته در حوزه اماکن ورزشی شده است و ترمیم و ایجاد ۴۰ زمین چمن مصنوعی،۱۰ سالن سرپوشیده، ۵۰ زمین ورزشی اولویت کار بوده که همه اینها باعث افزایش و ارتقا سرانه اماکن ورزشی در استان هرمزگان شده است.

وی ، با بیان اینکه استان هرمزگان جایگاه دوم ارزیابی از آموزش و پرورش را در سال گذشته کسب کرده است، بیان داشت: کمبود معلم در تمامی استان ها وجود دارد اما بسته به شدت کمبود استان هرمزگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به جرات می توان گفت که در پنج ساله اخیر کلاس بدون معلم نداشتیم .

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان این موضوع که  در بحث سرانه ورزشی نسبت به سال گذشته شاهد رشد هستیم، اعلام کرد : از ۳۴ صدم متر مربع ارتقا به ۴۳ صدم متر داشتیم که این ارتقا هر چند کم اما در تمامی استان اتفاق افتاده است و حتی در طرح شهید سلیمانی یک سالن ورزشی با تجهیزات در جزیزه ابوموسی احداث کرده‌ایم.

قویدل، یادآور شد : پس از ۱۳ سال وقفه در برگزاری مسابقات فرهنگیان در تابستان گذشته این مسابقات را در هرمزگان برگزار کردیم که منتج به اعزام دو گروه از خواهران و برادران به دوره‌های کشوری شد.

وی ، همچنین اشاره کرد : اهم برنامه های تعیین شده ما این است که استان هرمزگان را به پایگاه هنرستانی در کشور تبدیل کنیم، در مهرماه امسال ، ۸ هنرستان افتتاح کرده ایم و در برنامه اصلی خود احداث ۳۰ هنرستان در هرمزگان از اولویت های ما است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر/