رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : شورای ششم نگاه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی شهر دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، فاطمه جراره در آیین گرامیداشت روز حمل و نقل ، اظهار کرد : به طور قطع نگاه و اهمیت ویژه حمل‌ونقل در کشور نشان دهنده این است که روزی را به عنوان روز حمل‌ونقل در تقویم جمهوری اسلامی داریم.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی ششم و شهرداری بندرعباس نگاه ویژه‌ای به نقش حمل‌ونقل دارد، افزود: طی سال‌های اخیر نگاهی که باید به حوزه حمل‌ونقل می‌شد اتفاق نیفتاده است، اما یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم موضوع حمل‌ونقل است.

رئیس شورای اسلامی بندرعباس خاطرنشان کرد : برای نوسازی ناوگان از فرصت‌های مختلفی که از سوی دولت مطرح شد، برای خرید اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون استفاده کردیم.

جراره با بیان اینکه کلانشهرهای کشور با چالش‌های متعددی در حوزه حمل‌ونقل روبه‌رو هستند ، گفت : این فرصت طلایی برای شهرها فراهم شده است تا مشکلات خود را کاهش دهند یا به حداقل برسانند.

وی تصریح کرد : با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، قطعاً موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی باید مدنظر قرار داده شود و این شرایط را برای شهروندان ما تسهیل کند.

جراره با بیان اینکه شهر بندرعباس و تغییر کاربری‌ها گسترش یافته ، ادامه داد : شهرداری باید با توجه به مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا که در آینده وجود دارد، برنامه ریزی و مطالعات دقیقی انجام دهد.

وی اضافه کرد : با توجه به گرمای هوای بندرعباس، حمل نقل عمومی مستلزم زیرساخت‌هایی است که باید شرایط استفاده از اتوبوس و تاکسی و جایگاه‌های اتوبوس را مدنظر قرار دهیم که شهروندان در بهترین شرایط ازحمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی شهروندان نمی‌توانیم هزینه‌ها را بالا ببریم و تنها راه حل حمایت شهرداری است.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش هزینه های رانندگان، شهرداری با احداث تعمیرگاه ها و اهدای بسته های تشویقی، طبق مصوبات شورا نگاه ویژه ای داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تشکر و قدردانی از از کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر و اعضای شورا، تاکید کرد: موضوعاتی که مربوط به حمل‌ونقل عمومی است، با نگاه مثبت در کمترین زمان و با همکاری اعضای شورا بررسی می‌شود.

جراره با اشاره به شرایط جغرافیایی شهر بندرعباس و سختی کار برخی از اقشار، اضافه کرد: شهرداری بندرعباس در خصوص پرداخت حقوق و مزایا در شرایط دشوار، نگاه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام