مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در نشستی خبری  به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه هرمزگان قطب توسعه هنرستانی کشور است ، عنوان کرد : در سفر رئیس جمهور یکهزار کلاس درس به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، محمد قویدل، با اشاره به اینکه کلاس بدون معلم نداریم و بیشترین سهمیه جذب معلم را داشته ایم ، افزود : ۸۰۰ نفر میزان نیروی  بازنشستگی این اداره است  و با استفاده از نیروی بازنشسته و اضافه تدریس  بحران کمبود نیرو را حل کرده ایم .

قویدل ، با بیان اینکه  با دارا بودن ۲۳ منطقه آموزشی و بیش از۴۵۳ هزار نفر دانش آموز ، ۴۷۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار نفر پرسنل در حال خدمت به دانش آموزان هرمزگان هستیم ، بیان داشت  : در شهرستان های بندرعباس،  قشم و میناب کمبود فضای آموزشی داریم و تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت خیرین و گلریزان این کمبود را رفع کنیم .

وی ، تصریح کرد : ۳۳۰ کلاس درس در قالب ۱۳۲ پروژه  با اعتباری بالغ بر ۵۷۲۰  میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد .

از اقدامات شاخص این اداره کل به راه اندازی و فعال سازی کانون فرهنگی و تربیتی غدیر پس از ۳ سال وقفه ، تحصیل نزدیک به ۲۰۰۰ سند املاک و اراضی آموزش و پرورش هرمزگان ، راه اندازی ۴ آزمایشگاه مرکزی در شهر بندرعباس ویژه دانش آموزان ، آغاز احداث مسکن فرهنگیان در سراسر استان برابر نهضت ملی مسکن و مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ، میزبانی مسابقات کشوری فوتسال و دومیدانی دختران و پسران متوسطه دوم کشور در هرمزگان با حضور رئیس فدراسیون ورزش های دانش آموزی کشور اشاره کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخناش انعقاد تفاهم نامه ۱۵ هنرستان و رشته محل جدید به صورت همزمان با همکاری بخش های خصوصی و دولتی در استان وافزایش هنرستان های جوار به ۲۷ هنرستان ، قرار داشتن هنرستان های استان با ۷۰ رشته کاردانش و ۳۰ رشته فنی و حرفه ای و با ۴۷۱۵ دانش آموزش هنرستانی در رتبه سوم کشور در زمینه آمار دانش آموزان هنرستانی ، میزبانی دوره آموزشی مدیران متوسطه اول قطب ۲ کشور با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت ، کسب مدال نقره المپیاد نانو کشور توسط دانش آموز هرمزگانی نرجس عالیقدر ، کسب رتبه دوم در رشته علوم تجربی کنکور سراسری  منطقه ۲ کشو رتوسط امیرحسین اسلامی ، آغاز عملیات احداث اولین اردوگاه دانش آموزی در شرق استان در شهرستان میناب ( دومین اردوگاه در استان و اولین در شرق )   از دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش دانست .

قویدل ، خاطرنشان کرد :  ثبت نام  ۴۹۰  هزار نفر دانش آموز پیش بینی ما  است که ۴۵۵ هزار دانش آموز ثبت‌نام کرده اند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵ درصدی را شاهد هستیم .

وی با بیان اینکه از کانکس های استاندارد استفاده می کنیم و چیزی بنام مدرسه کپری نداریم ، ادامه داد : در هرمزگان ۱۱ مدرسه با تک دانش آموز داریم که پیگیری می کنیم  ۵ مدرسه با تک دانش آموز در بشاگرد اضافه کنیم  .

گفتنی است ، در پایان از زحمات خبرنگاران این حوزه به پاسداشت یکسال همکاری با این اداره کل تقدیر شد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /