مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه اسلام به دنبال اتحاد ، انسجام و یکپارچگی است ، گفت : امت اسلام با وحدت می‌توانند اتفاقات بزرگتری را رقم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) ، اظهار کرد : با مطالعه تاریخ اسلام درمی‌یابیم که اسلام بعد از اتمام دعوت مخفیانه، باعث و بانی ایجاد وحدت‌های متفاوت برای پیشرفت مضاعف شد.

حجت‌الاسلام حقانی در ادامه افزود : پس از پایان یافتن دوران خفا و تبلیغات مخفیانه پیامبر اسلام(ص)، رشد اسلام زمانی صورت گرفت که دو قبیله اُوس‌ْ وَ خَزْرَج‌، دو تیره مهم‌ از اعراب‌ یمانی بواسطه پیامبر اسلام(ص) دورهم جمع شدند و با هم متحد گردیدند و حکومت پیغمبر اسلام در مدینه شکل گرفت.

وی همچنین گفت : زمانی حکومت اسلام قدرت بیشتری پیدا کرد که مهاجرین به جمع قبلیه اوس و خزرج پیوستند و مهاجر و انصار باهم متحد شدند و قدرت دین مبین اسلام ارتقاء یافت و قدرتمندانه تر شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد : بواسطه پیامبر اسلام(ص)، مکه و مدینه بعدها شکل گرفت و باهم متحدتر شدند و جامعه و حکومت اسلامی را با قدرت بیشتری به پیش بردند. این بیانگر آن است که هر چه امت اسلام بتوانند با هم وحدت بیشتری داشته باشند در اتفاقات و رخدادها با یاد و نام خداوند متعال قطعاً می‌توانند اتفاقات بزرگتری را در حوزه دینی رقم بزنند.

حجت‌الاسلام حقانی ادامه داد : «مسلمان بودن»، خودش یک اتفاق بزرگی است و دین مبین اسلام یک ویژگی است که خداوند، پیغمبر، قرآن، قبله و همچنین اغلب اعمال و فروعات و اصول یکی است، به همین دلیل برای ظهور منجی عالم بشریت که شیعه و اهل سنت به وجود آن معتقدند، نیازمند اتحاد جامعه مسلمانی هستیم.

وی تأکید کرد : اتحاد بین جامعه اسلامی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید محقق شود و آنانی که بر ایجاد تفرقه بین این دو گروه اصرار دارند قطعا دلسوز دین مبین اسلام نیستند ، چون اسلام دنبال وحدت و انسجام و یکپارچگی است پس مقابله با دشمن، باید در اصل کار قرار گیرد و تمامی اختلافات کنار گذاشته شوند و اتحاد را که رسول الله(ص) از صدر اسلام ایجاد کرده است یاد بگیریم و با کنار گذاشتن اختلافات و پایبندی به اصول بتوانیم اسلام و دینداری را در جهان اسلام به پیش ببریم.

پایان خبر /