رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن بازدید از کارخانه های فولاد کاوه جنوب کیش و آلومینیوم المهدی در جریان مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات این واحد های تولیدی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه و در راستای شعار سال و سیاست‌های کلی دستگاه قضایی مبنی بر حمایت از چرخه تولید، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از کارخانه های فولاد کاوه جنوب کیش و آلومینیوم المهدی بازدید کرد.

علی صالحی در جریان بازدید از بخش های مختلف کارخانه های فولاد کاوه جنوب کیش و آلومینیوم المهدی ، ضمن دیدار و گفتگو با مسئولین و کارگران این صنایع ، مطالبات و مشکلات آن‌ها را بررسی نمود.

وی همچنین در نشست با مدیران و مسئولان این واحدهای تولیدی اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالهای اخیر همواره بر ضرورت حمایت از تولید و رفع موانع آن تأکید داشته اند و همه ما موظف به اجرای منویات معظم له هستیم.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به تشکیل “قرارگاه رصد و پایش تولید” در دادگستری استان، تصریح کرد: اولویت دستگاه قضایی حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع آنها است و در همین راستا، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه فراهم گردد.

گفتنی است ؛ در حاشیه این بازدید جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی استان هرمزگان با موضوع «مدیریت مصرف برق در صنایع تولیدی» نیز به ریاست رئیس کل دادگستری استان و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی و قضایی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه ریزی جهت مدیریت مصرف برق و تأثیر آن بر تولید ملی افزود : باید به گونه ای اقدام شود که صنایع و کارخانجات به هیچ وجه از چرخه تولید خارج نشوند و قطعی های برق تأثیری بر میزان تولید نداشته باشد.

وی ضمن تأکید بر جایگاه حائز اهمیت صنایع استان هرمزگان در عرصه اقتصاد ملی یادآور شد : ضرورت دارد با در نظر گرفتن برنامه زمان‌بندی برای واحدهای تولیدی و هماهنگی بین صنایع و دستگاه های متولی، موضوع برق رسانی به خوبی مدیریت شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تأکید کرد: با توجه به ملی بودن صنایع فعال در استان، موضوع اختصاص برق و جلوگیری از اختلال در روند تولید صنایع بزرگ را در سطح ملی و از طریق رایزنی با ریاست محترم قوه قضاییه و مسئولین ارشد کشور پیگیری خواهیم کرد.

علی صالحی در خصوص استخراج ارز دیجیتال و برخورد با فعالیت ماینرهای غیرمجاز نیز گفت: طی دستوری به تمام دادستان ها در حوزه های قضایی سراسر استان و ضابطین دادگستری اعلام شده است که این مسئله را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند و با آن به شدت برخورد کنند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین فرهنگ سازی در مدیریت مصرف را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان ساخت: صدا و سیما می‌تواند با تولید محتوای مناسب در این زمینه نقش آفرینی مؤثری داشته باشد.