رئیس کل دادگستری هرمزگان با صدور ۶ دستور قضایی از دادستان حاجی آباد خواست به سرعت ضمن شناسایی مقصرین حادثه تصادف مرگبار در تونل تنگه زاغ نسبت به جبران خسارات جانی و مالی آسیب دیدگان اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی پس از وقوع حادثه تلخ تصادف و آتش سوزی در تونل تنگه زاغ ، ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه تأسف‌بار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، دستورات ویژه ای در راستای تشکیل پرونده، تکمیل روند تحقیقات و شناسایی مقصرین احتمالی با قید فوریت صادر کرد.

قهرمانی در این راستا به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد دستور داد، با توجه به وقوع حادثه خسارت بار تصادف و آتش سوزی مهیب در تونل تنگه زاغ که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان و ایجاد خسارات گسترده و تخریب بخش قابل توجهی از تأسیسات و امکانات این تونل مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور شده است، ضمن بررسی دقیق علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه نسبت به شناسایی مقصرین احتمالی اقدام و نتیجه را به سرعت اعلام نماید.

در دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان آمده است ضرورت دارد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد بررسی کند که با توجه به اینکه تردد کامیون های حامل سوخت در شب ممنوع است آیا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ناظر بر این موضوع اعم از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، دستگاه‌های نظارتی، شرکت های بزرگ حمل و نقل و کارفرمایان در این خصوص دچار قصور یا ترک فعلی شده‌اند یا خیر و در صورت تأیید این موضوع، میزان قصور و تقصیر هر یک از آنها چقدر بوده است.

مجتبی قهرمانی همچنین با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های مستقر در خارج از استان، روزانه صدها کامیون جهت حمل بار به جاده های هرمزگان اعزام می‌کنند ، گفت : ضرورت دارد در صورتی که مشخص شود کامیون‌های متعلق به این شرکت‌ها در وقوع حادثه مرگبار تونل تنگه زاغ نقش داشته‌اند، نسبت به تعیین میزان قصور و تقصیر آنها اقدام شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد : لازم است در خصوص هر نوع قصور و تقصیر احتمالی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پیمانکاران آن نیز بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتایج آن به سرعت اعلام گردد.

وی تصریح کرد : دادستان حاجی آباد مکلف است در خصوص خسارت‌های مادی که به تونل تنگه زاغ و تأسیسات حیاتی موجود در آن وارد شده است بررسی های لازم را انجام دهد و ضمن شناسایی مقصرین و مسببین، نسبت به اخذ خسارات وارده از آنها اقدام کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین در خصوص کامیون‌های کمپرسی متعلق به برخی از شرکت های بزرگ معدنی مستقر در استان‌های همجوار که به صورت روزانه و در حجم بالا به جاده های استان هرمزگان وارد می‌شوند نیز تأکید کرد: با توجه به اینکه مدت سفر کامیون‌های مذکور مشخص نیست و زمان خاصی نیز برای استراحت رانندگان و بالا بردن ضریب ایمنی آنها پیش بینی نشده است، ضرورت دارد اداره کل راهداری استان هرمزگان برای این قبیل وسائط نقلیه، مدت سفر مشخص کند تا تردد آنها در محورهای مواصلاتی استان در ساعات مشخصی صورت گیرد و در نتیجه عجله رانندگان، سطح ایمنی سفرها کاهش نیابد.

همچنین دادستان حاجی آباد مأمور شد تا با پیگیری ویژه با همکاری شرکت های بیمه نسبت به پرداخت خسارت های جانی و مالی اولیاء دم و مالکان وسایل نقلیه دارای پوشش بیمه ای در اسرع وقت اقدام کند.

گفتنی است ، طبق آخرین اطلاعات دریافتی، در نتیجه وقوع تصادف و آتش سوزی ناشی از آن در تونل تنگه زاغ استان هرمزگان ضمن تخریب بخشی از تأسیسات این تونل، متأسفانه تاکنون ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۲ نفر به شدت مصدوم شده اند که تلاش پزشکان برای مداوای آنها همچنان ادامه دارد.

پایان خبر /