مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری افزون بر 19 برنامه متنوع فرهنگی اجتماعی در این منطقه در ایام دهه ولایت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ علیرضا کمساری با اعلام این خبر، مهم ترین این برنامه ها را برگزاری مسابقات غدیر، دیدار با خانواده معظم شهدا وعیادت از بیماران و برگزاری سخنرانی های مجازی مخصوص دهه ولایت درمساجد قشم دانست.
وی با اشاره به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در جزیره قشم و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی، برگزاری آیین های ویژه بزرگداشت دهه ولایت را در منطقه آزاد قشم امسال متفاوت از سال های گذشته عنوان کرد.
کمساری جشن عید تا عید در مساجد، بازسازی واقعه غدیر در کنار اسکله شهید ذاکری، برپایی کاروان غدیر از امامزاده سید مظفر تا مکان برپائی و برگزاری زیارت جامعه کبیره در روز ولادت امام هادی(ع) درامامزاده سید مظفر(ع) قشم را از دیگر برنامه های این دهه خواند و افزود: برنامه نذر ولایت شامل تهیه مواد غذایی و توزیع آنها بین فقرا ومساکین، اهداء دو هزارعدد پرچم جهت نصب در سر درب مغازه ها ومنازل و برنامه خطبه خوانی غدیر و تجلیل از سادات درامامزاده سید مظفر روزعید غدیر نیز در این دهه در منطقه آزاد قشم برگزار می شود.
برگزاری ایستگاه های صلواتی درسه مکان، اهدا کتاب به کتابخانه های مساجد و اطعام غدیرشامل توزیع ۱۲هزار پرس غذای گرم توسط موکب انصارالمهدی(عج) در مساجد هم از برنامه های دهه ولایت است که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در این منطقه اجرا می شود.
وی همچنین از برگزاری جشن روز مباهله، دعای عرفه در مصلی امام علی(ع)، جشن ولادت امام هادی(ع) توسط هیات امناء مسجد امام هادی(ع) قشم و برنامه های چهارشنبه های فرهنگی و پخت نان محلی واهداء آن بین مردم هم به عنوان برنامه های بزرگداشت دهه ولایت در منطقه آزاد قشم نام برد.
گفتنی است آیین های ویژه دهه بزرگداشت ولایت از سی ام تیرماه تا ۸ مرداد ماه جاری همزمان با سراسر کشور به همت مردم نجیب و خونگرم جزیره قشم در این جزیره برگزار می شود.