رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اهدای کبد و کلیه یک جوان ۳۰ ساله هرمزگانی به سه نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمود حسین‌پور اظهار کرد : احمد صالحی سودروئی ، جوان ۳۰ ساله ، اهل روستای گچین و پدر یک فرزند ، در تاریخ ۱۸ شهریور به علت تصادف با موتور سیکلت دچار ضربه به سر شده و برای درمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

حسین‌پور ادامه داد : با توجه به ضربه وارد شده به سر این جوان ، مغز وی دچار خونریزی و در نهایت در تاریخ ۲۶ شهریور مرگ مغزی توسط پزشکان متخصص تأیید شد.

وی اضافه کرد : بعد از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده ایثارگر صالحی سودروئی برای اهدای اعضا بدن عزیزشان به بیماران نیازمند عضو پیوندی ، هماهنگی لازم جهت اعزام جراح از مرکز پیوند جنوب غرب انجام شد.

رئیس واحد اهدا عضو هرمزگان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد : جراح از بیمارستان بوعلی شیراز به بیمارستان شهید محمدی اعزام و کبد و ۲ کلیه این جوان در اتاق عمل این بیمارستان برداشته و برای پیوند به بیماران نیازمند عضو پیوندی، به شیراز منتقل شد.

حسین‌پور ضمن قدردانی از خانواده صالحی سودروئی برای انجام این کار ارزشمند و خدا پسندانه و طلب آمورزش برای آن مرحوم ، افزود : خانواده صالحی سودروئی از خانواده‌های اهل تسنن بوده که همچون سایر همشهریان سنی مذهب ، دارای روحی والا هستند.

پایان خبر /