استاندار هرمزگان با بیان اینکه فرصت ارزش‌آفرینی برای هرمزگان مزیت مهم میزبانی رویدادهای بین‌المللی است ، گفت : توجه به ورزش‌ تخصصی هر شهرستان در برش استانی سند آمایش سرزمینی ورزش ، حائز اهمیت است.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نخستین نشست شورای ورزش استان در سال جدید ، توجه به ورزش تخصصی هر شهرستان علاوه بر مزیت های جغرافیایی را مهم برشمرد.

دوستی گفت : هرمزگان با ارائه تجربه های موفق در میزبانی مسابقات ورزشی ساحلی توانسته ظرفیت‌های خود را به‌خوبی نشان دهد و بعنوان گزینه میزبانی رویدادهای ورزشی بین‌المللی دراین حوزه مطرح شود.

وی با اشاره به مطرح بودن بندرعباس برای میزبانی مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا افزود : برگزاری رویدادهای بین المللی ازاین‌دست فرصت مهمی برای ارزش آفرینی و معرفی ظرفیت‌های استان همچنین ایجاد شور و نشاط عمومی است درهمین ‌راستا دقت به جزئیات در کیفیت برگزاری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار هرمزگان در خصوص تدوین برش استانی سند آمایش سرزمینی ورزش کشور افزود : رویکرد کلی در این سند توسعه ورزش‌های سالنی متناسب با شرایط آب و هوایی استان باشد.

مهدی دوستی با تأکیدبر استعدادهای ورزش تخصصی هر شهرستان گفت : در تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش استان، علاوه‌بر مزیت‌های جغرافیایی توجه ویژه به استعدادها و ظرفیت‌های ورزش تخصصی هر شهرستان ضرورت‌دارد بعنوان مثال در بوموسی، جاسک و بندرلنگه رشته تیراندازی مدنظر قرارگیرد و از سالن های موجود برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز استفاده شود.

مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا در بندرعباس که قرار بود اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شود به دلیل همزمانی با انتخابات مجلس به درخواست نمایندگان مردم استان در مجلس و پیگیری استاندار هرمزگان به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ موکول شد که به مدت پنج روز با حضور هشت تیم برگزار می شود.

نخستین نشست شورای ورزش استان در سال جدید با ۲ دستورکار میزبانی بندرعباس از مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا و تدوین برش استانی سند آمایش سرزمینی ورزش کشور به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان، باحضور احمدمرادی نماینده‌ مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر اعضا برگزار شد.

پایان خبر /