مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه مشاور و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان شیلات ایران ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان و جمعی از مسئولین شیلات از محل آتش سوزی در بندر صیادی سلخ بازدید و با خسارت دیدگان دیدار کردند.

به گزارشصبح دریانیوز ، مسعود بارانی در این بازدید با بیان اینکه پیگیری و بررسی علل این حادثه در دستور کار مدیریت بهره بردار بندر صیادی سلخ قرار داد ، گفت : امید داریم با توجه به همدلی و همراهی موجود حداکثرمساعدت بامالکین شناورهای خسارت دیده در اسرع وقت صورت پذیرد.

بارانی وزش باد شدید ، در جریان باد قرار گرفتن آتش و سرعت بالای گسترش آتش را از اهم علل گستردگی این حادثه خواند و افزود : با وجود سیستم اطفا حریق در بندر و اقدام سریع و قابل تقدیر آتش نشانان، امداد رسانان و مسئولین موفق به نجات بیش از ۵۰ فروند شناور لنج صیادی و چندین شناور قایق از این سانحه شدیم و حدود ۱۰ فروند شناور نیز طعمه حریق گردید.

وی افزود : با توجه به متفاوت بودن خسارت وارده به شناورهای صیادی، برآورد خسارت نیازمند کارشناسی و بررسی دقیق است.

در ادامه نماینده ویژه معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تشکر از عوامل امداد رسان و آتش نشان ، همدلی و همراهی مردم در این حادثه را یکی از عوامل مهم کاهش خسارت در این حادثه خواند و گفت : پیرو دستور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران پیگیری امورات صیادان خسارات دیده در این حادثه در دستور کار ویژه شیلات مرکز و استان قرار دارد.

مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران بر تسریع در روند جایگزینی شناورهای خسارت دیده تاکید کرد و افزود : بدون شک مجموعه شیلات از هیچ کمکی برای،صیادان زحمت کش خسارت دیده دریغ نخواهد کرد.

پایان خبر /