مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون برنامه ریزی و منابع سازمان شیلات ایران،مدیر کل امور مالی سازمان، معاون برنامه ریزی و منابع شیلات استان ،معاون آبزی پروری شیلات استان ،رئیس اداره فنی ،جمعی از مسئولان دیوان محاسبات کشورو رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه از بندرصیادی کنگ بازدید کرد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیرکل شیلات هرمزگان در حاشیه این بازید ضمن بازدید از این بندر صیادی عنوان کرد : بندر کنگ با ۱۴۷ فروند لنج صیادی، ۱۹۲ فروند قایق صیادی و بالغ بر ۳۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم در حوزه صیادی ،حدود سه هزارتن از میزان صید کشور را به خود اختصاص داده است.

مسعود بارانی صید و صیادی مسئولانه و اصولی را لازمه صید صیادی پایدار و حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان خواند و تصریح کرد: بدون شک بنادر صیادی استان مراکزی برای خدمت رسانی به جامعه صیادی است و باید تلاش در زمینه ارتقای خدمات دهی به صیادان مستمر و پیوسته باشد.

بارانی رسیدگی به مشکلات جامعه صیادی، ارتقای جایگاه صید و صیادی، توسعه خدمت رسانی به جامعه صیادی، حرکت در مسیر صید وصیادی پایدار و رونق صید و صیادی اصولی، ارتقای ایمنی در بنادر صیادی تلاش در جهت افزایش رضایتمندی صیادان را از اهم وظایف تعاونی های صیادی و مجریان بهره بردار تعاونی های صیادی خواند و از تعاونی های صیادی کنگ خواست تا در ترویج صید و صیادی اصولی و پایدار در راستای حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان بیش از گذشته مشارکت فعال داشته باشند.

همچنین معاون برنامه ریزی ‌ومنابع سازمان شیلات ایران نیزدر این بازدید بر اهمیت ارتقای جایگاه تعاونی های صیادی و فعالیت هایی در مسیر بهسازی و ارتقای بنادر صیادی تاکید و گفت: کار ساخت بازوی غربی این بندر در جهت خدمات رسانی بهتر به جامعه صیادی درمراحل پایانی است

وی اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات مورد نیاز این پروژه به موقع به بهره برداری برسد. در حاشیه این بازدید با جمعی از صیادان و تعاونی های صیادی بندر کنگ دیدار شد و ضمن بررسی مسایل و مشکلات آنها به ایراد راهکار ها و پیشنهادات در راستای مرتفع سازی مسائل و مشکلات پرداخته شد‌.

 

پایان خبر /