مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه بخش شمیل شهرستان بندرعباس از بازگشت چهار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس های درس به همت کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) و با همکاری خیرین در مرکز بخش شمیل شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، داوود تنی پور اظهار کرد : کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) بخش شمیل در آستانه ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس، چهار نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و آنها را با تشویق و حمایت، سر کلاس درس نشاند.

تنی پور افزود : متاسفانه برخی از این دانش آموزان به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی خانواده به مدت ۲ سال از تحصیل بازمانده بودند.

وی ادامه داد : کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) از محل کمک های خیرین، همه نیازهای درسی این دانش آموزان نظیر پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، کتاب های درسی و هزینه ثبت نام را تامین کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه بخش شمیل شهرستان بندرعباس گفت : مجموع هزینه بازگشت این دانش آموزان به کلاس درس ۲۵۰ میلیون ریال است که به همت خیرین تامین شد.

تنی پور افزود : همچنین ۵۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۲۰ میلیون ریال به همت کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) بین دانش آموزان کم برخوردار مرکز بخش شمیل توزیع شد.

وی گفت : کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی با شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و بازمانده از تحصیل و به کمک خیرین، شرایط را برای ورود این دانش آموزان به کلاس درس مهیا می‌کند.

کانون فرهنگی هنری انصارالحجه (عج) دهستان شمیل از ۸۱ سال در مسجد انصارالحجه (عج) راه اندازی شد و به عنوان کانون تخصصی هنرهای تجسمی استان هرمزگان فعالیت می‌کند و میزبان نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر می‌باشد که هم اکنون در مرحله داوری اولیه آثار است.

گفتنی است ، دهستان شمیل با قدمت بسیار بالا در فاصله ۸۰ کیلومتری از مرکز استان هرمزگان و در قسمت شمال شرقی استان بین شهرستان میناب و بندرعباس قرار دارد؛ اکثر اهالی شمیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود رودخانه های بزرگ به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

پایان خبر /