مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت : ۳۰ تُن فرآورده خام دامی فاسد طی یکسال گذشته (از مهرماه ۱۴۰۱ تا مهرماه امسال) از چرخه بازار و مصرف انسانی در این استان حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مصطفی فخرآبادی با اشاره به اینکه حوزه دامپزشکی همه تلاش خود را برای تامین امنیت غذایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام انجام می‌دهد، افزود : در یکسال گذشته ۱۰۹ هزار آزمایش از فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شد.

فخرآبادی بیان کرد : همچنین در قرنطینه بندر شهید رجایی نیز از ۵۳۰ هزار تُن فرآورده‌های خام دامی نمونه برداری بهداشتی انجام شد.

وی با اشاره به ترانزیت بیش از ۱۴ هزار تن انواع فرآورده خام دامی از استان اظهار کرد : این میزان فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی در بدو ورود به اسکله شهید رجایی بندرعباس، گواهی بهداشتی برای آن‌ها صادر و به کشورهای مقصد ترانزیت شد.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ادامه داد : از مهر پارسال تا مهر امسال همچنین ۵۴ تن انواع آبزیان و فرآورده شیلاتی از هرمزگان به مقصد ۲۲ کشور از جمله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، روسیه، چین و اتحادیه اروپا صادر شد که عمده آن ماهی و میگو پرورشی بوده است.

پایان خبر /