مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ازصدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی از بعداز ظهر روز شنبه 1401/04/18 تا روز سه‌شنبه 1401/04/21 خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  مهرداد حسن زاده  با بیان اینکه در مدت یاد شده از مردم می‌خواهیم از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات، فعالیت‌های تفریحی و شنا در دریای عمان و تنگه هرمز به ویژه جزیره لارک اکیدا خودداری کنند، تصریح کرد: در مدت یاد شده با افزایش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و افزایش باد غربی در جزایر خلیج فارس شاهد مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر خواهیم بود و لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در تنگه هرمز و کشتی‌های تجاری در دریای عمان تمهیداتی اندیشیده شود. 

حسن زاده با اشاره به رگبارهای ناگهانی و احتمال آبگرفتگی معابر، توصیه کرد: شناورهای سبک از تردد در دریا خودداری کنند و مردم شریف سراسر استان در تعطیلی عید سعید قربان جانب احتیاط و ایمنی را در سفرهای بین شهری و روستایی رعایت کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه شاهد ناپایداری جوی در سطح استان خواهیم بود و این روند تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. 

در این مدت شاهد رگبار باران و رعد و برق همراه با تگرگ، احتمال صاعقه، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در ارتفاعات بشاگرد، بستک، میناب، حاجی‌آباد، رودان، خمیر و ارتفاعات مرکزی و سواحل خواهیم بود.

انتهای پیام