مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های گردشگری استان هرمزگان به‌ صورت ویدئو کنفرانس با حضور ضرغامی وزیر محترم میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی ، محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان ، سلحشور فرماندار ویژه شهرستان میناب و تنی چند از مسئولین در محل مجتمع گردشگری نفس میناب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجید سلحشور فرماندار شهرستان میناب در این مراسم با اشاره به اینکه میناب شهرستانی است که قابلیت توسعه گردشگری و کشاورزی را به معنی واقعی کلمه دارد ، گفت : این شهرستان بیش از ۵۰ هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد و پروژه‌ای که این مراسم در آن در حال انجام است به نوعی شعبه‌ای از گردشگری کشاورزی است و از ظرفیت باغات شهرستان میناب استفاده شده است.

سلحشور افزود : یک مجموعه بسیار ارزشمند و کم نظیر در شهرستان ایجاد شده که جا دارد از زحمات همه دست اندرکاران مخصوصاً سرمایه‌گذار این پروژه تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد : میناب شهرستانی است که بیش از ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد و در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در صدر فهرست استان و بسیاری از استان‌های کشور است.

فرماندار شهرستان میناب ادامه داد : همچنین دارای سواحل خوبی نیز هستیم، خوریات کم نظیری مثل خور تیاب، کرگان و کلاهی از جمله ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان هستند.

سلحشور اظهار کرد : انشاالله با استقبال سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت بتوانیم گردشگری را در این شهرستان توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه میناب شهرستان پرجمعیتی است ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به لحاظ جمعیتی از ۷ مرکز استان بزرگتر و پرجمعیت‌تر است ، افزود : لذا ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری داریم و ما هم به اندازه توان خودمان در کنار دست اندرکاران و اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هستیم و کمک خواهیم کرد که بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت : به نیابت از جامعه بزرگ گردشگری و تاریخ دوستان و صنعتگران پرتلاش در حوزه صنایع دستی و از سرزمین انبه و گل یاسیمین استان هرمزگان یعنی میناب و زادگاه سدیدالسلطنه که با ۷۰ تألیف در سده اخیر توانست حکومت مرکزی را متوجه ظرفیت‌های غالب دریا و تجارت جنوب بکند، پروژه‌های گردشگری را افتتاح می‌کنیم.

محسنی با اشاره به اینکه پروژه گردشگری شامل مجتمع‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بومگری و سفره خانه سنتی آماده بهره‌برداری است ، افزود : این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۵۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۷۵ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد : با کسب اجازه از محضر مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در محل پروژه مجتمع گردشگری که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده، پروژه‌های گردشگری استان هرمزگان را افتتاح کنیم.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در ادامه با بیان اینکه انبه شهرستان میناب فوق‌العاده است ، افزود : محصولات جنبی که از انبه گرفته می‌شود مثل ترشی واقعاً استثنایی است.

ضرغامی با اشاره به اینکه در سفر اخیر به پاکستان در جشنواره انبه شرکت کردم و این کشور محصولات و جشنواره‌های متعددی در خصوص انبه دارند ، افزود : با توجه به ظرفیت میناب ، جشنواره انبه را در فصل مناسبی در شهرستان میناب برگزار کنید.

در ادامه پروژه‌های گردشگری استان هرمزگان توسط ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به صورت وبیناری افتتاح شد.

پایان خبر /