در پی بازدید دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از فرهنگسرای جزیره و تاکید وی بر ارائه خدمات فرهنگی در این گونه اماکن در راستای انتفاع جامعه محلی و با هدف ایجاد فضایی فعال و با نشاط ، شب فرهنگی روستای کووه ای با حضور 110 نفر از فعالان این روستا در حوزه های مختلف در فرهنگسرای جزیره برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ۵۰ نفر از این  فعالان را از هنرمندان حوزه صنایع دستی و اغذیه محلی اعلام کرد و گفت: این افراد تولیدات و محصولات صنایع دستی و اغذیه ویژه این روستا  را در معرض نمایش و فروش به بازدید کنندگان قرار دادند.

حامد بی آزار افزود: همچنین بیش از ۴۰ هنرمند بومی روستای کووه ای در حوزه شعر، نقاشی، گروه سرود و گروه مراسم عزوا در این شب فرهنگی آثار خود را به مخاطبان ارائه کردند.

به گفته بی آزار، ۲۰ نفر از فعالان روستای کووه ای نیز به عنوان عوامل اجرایی در این رویداد فرهنگی حضور داشتند و دهیاری و شورای اسلامی این روستا هم با کمک موسسه فرهنگی دریای علم اندیشان برتر در اجرای امور مختلف این شب فرهنگی مشارکت فعال داشتند.

وی تصریح کرد: اجرای شعر، برگزاری مراسم عزوا با همراهی داماد، نمایشگاه نقاشی، ایستگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ایستگاه غذاهای محلی شامل انواع دسر، شیرینی‌جات، ایستگاه صنایع دستی روستاها، اجرای عود نوازی، اجرای گروه سرود و اجرای بازی‌های بومی- محلی از بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی بود.

بی آزار، یادآور شد: از نخبگان، پیشکسوتان فرهنگی و برترین‌های روستا نیز در حوزه جشنواره خوارزمی، مدارس نمونه دولتی ومسابقات قرآنی و فرهنگی – هنری در سطح استان و کشور در این رویداد فرهنگی تجلیل شد.

به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزاری مسابقه پخت غذا و اهداء جوایز به سه غذای برتر از نظر هیات داوران از دیگر برنامه های شب فرهنگی روستای کووه ای بود.

انتهای پیام