رادیو قشم با هدف تسهیل مسیر دسترسی به توسعه همه جانبه و معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی جزیره زیبا و پهناور قشم در سطح استانی و ملی، هم زمان با هفته دولت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، جزیره قشم همچون گنج پنهانی در دل خلیج فارس، از آداب و رسوم غنی و کهن و فرصت های بی شمار سرمایه گذاری در حوزه های نفت و انرژی، ترانزیتی و ریلی، بندری و ساحلی و گردشگری برخوردار است و برای معرفی این فرصت ها نیاز به یک رسانه رسمی و سراسری احساس می شد تا صدای جزیره نشینان به گوش مردم ایران برسد.

از همین روی راه اندازی ساختمان و تجهیز استودیوی رادیو قشم با همکاری معاونت عمرانی و مدیریت پشتیبانی سازمان انجام شده تا تریبونی برای صدای همه قشموندان فراهم شود.

ساختمان رادیو در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال راه اندازی و برای تجهیز استودیو نیز ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

*افتتاح پروژه تعریض محور گیاهدان- رمکان به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد ریال در قشم

 

پروژه تعریض محور گیاهدان-رمکان به ارزش بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در قشم به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

این پروژه در مسیری به طول ۴۷۰۰ و عرض ۱۱٫۳ متر با هدف تعریض و تسهیل دسترسی قشموندان و گردشگران در محور اصلی مواصلاتی غرب به شرق جزیره در محدوده ی روستای گیاهدان تا شهر رمکان اجرا شده است.

این محور یکی از پررفت و آمدترین و مخاطره آمیز ترین محورهای مواصلاتی جزیره است که با اجرای این پروژه به دو باند مجزا و ایمن تبدیل شده است.

در پروژه تعریض محور گیاهدان- رمکان، ۲۳۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۱۲ پل آب رو، ۵۷ هزار مترمربع آسفالت و ۳ دور برگردان به همراه تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی اجرا شده است.

*افتتاح فاز نخست پارک ساحلی هرمزشهر قشم با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال

 

فاز نخست پارک ساحلی هرمز با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در آخرین روز از هفته دولت افتتاح شد.

فاز نخست پارک ساحلی هرمز به مساحت بیش از ۷ هکتار با هدف افزایش سرانه رفاهی و خدماتی به شهروندان به بهره برداری رسید.

این پارک، ۱۵۰۰متر مسیر پیاده روی ساحلی، فضای سبز و فضای تفریحات ورزشی را شامل می شود.

فضای پارکینگ برای ۱۱۰ دستگاه خودرو و همچنین محدوده امن پارک خیابانی برای ۱۰۰ دستگاه خودرو از دیگر خدمات در نظر گرفته شده برای تسهیل استفاده شهروندان است.

این پارک دارای ظرفیت های توسعه ای در فاز بعدی شامل فضاهای ورزشی، فرهنگی و تفریحی همچون غرفه های فرهنگی، فود کورت ساحلی، کتابخانه، آبنمای موزیکال و زمین تنیس استاندارد است.

 

*بهره‌برداری از واحد تولید پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی به مناسبت هفته دولت در قشم

 

یک واحد تولیدی در زمینه تولید پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی در منطقه آزاد قشم همزمان با ایام هفته دولت به بهره‌برداری ‌رسید.

واحد تولیدی پتروپی قشم با توجه به نیاز روز افزون صنایع نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی، صنعت آب، صنعت فولاد، معادن و سایر صنایع زیرساختی کشور به پمپ‌های صنعتی مدرن، به ویژه پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی، فعالیت خود را با ظرفیت تولید ۱۰۰ دستگاه پمپ صنعتی سانتریفیوژ در کلاس‌های مختلف در شهرک صنعتی فجر منطقه آزاد قشم آغاز کرد.

این واحد تولیدی دارای یکی از مجهزترین و به روزترین میزهای تست و یک نیروگاه اختصاصی ۳ مگاواتی بوده و امکان تست پمپ‌های تا ۲٫۵ مگاوات در آن موجود است.

واحد صنعتی پتروپی قشم مجموعاً با سرمایه‌گذاری ثابت و در گردش بیش از ۴ هزار و ۲۰ میلیارد ریال برای بیش از ۴۰ نفر نیروی تکنیسین و مهندس ایجاد اشتغال کرده است.

واحد صنعتی پتروپی قشم با عنایت به سیاست‌گذاری‌های کلان کشور مبنی بر حمایت از بومی‌سازی و ساخت داخلی تجهیزات صنعتی، جهش تولید داخلی، افزایش اشتغالزایی و کاهش هرچه بیشتر خروج ارز از کشور، فعالیت خود را در منطقه آزاد قشم آغاز کرد.

 

*طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بهمن قشم به بهره برداری رسید

 

طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بندر بهمن با ارزش روز بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، هم زمان با روزهای هفته دولت در جزیره به بهره برداری رسید.

بر همین اساس یک پُست اسکله ۱۰ هزار تُنی و یک پُست اسکله ۵ هزار تُنی به طول ۳۶۰ متر در بندر بهمن احداث شد.

این اقدام به منظور بهره برداری بهتر از فضای حوضچه با حجمی معادل ۱٫۱ میلیون متر مکعب، در عمقی با کمینه ۷٫۵ و بیشینه ۹٫۲ متر در دهانه ورودی و فضای داخلی حوضچه به انجام رسیده است.

امروزه بالغ بر ۹۰ درصد از تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود و ارزانی و حجم بالای تبادل کالا در این حوزه باعث شده حمل و نقل دریایی و راه های آبی و به تبع آن بندرها از توجه ویژه ای برخوردار باشند.

با توجه به رویکرد دریاپایه دولت و از طرفی صادرات محور بودن کالاهای تولیدی در قشم، بندرها برای جزیره، دروازه ای رو به تجارت جهانی خواهند بود و سعی ما افزایش این ظرفیت است.

 

*تکمیل ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم

 

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از تکمیل ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم با ارزش روز بالغ بر یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

این پروژه با احداث بخش ساختمان جدید تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز مسیر توسعه آتی فرودگاه را باز می کند.

ساختمان تکنیکال بلاک در دو طبقه، با زیربنای ۲ هزار و ۲۸۰ مترمربع و برج مراقبت پرواز نیز در دو طبقه به مساحت ۲۳۰ مترمربع و ارتفاع ۳۶ متر احداث شده که ارتفاع دید آن به ۳۲ متر می رسد.

فرودگاه بین المللی قشم پتانسیل ارزنده ای برای افزایش ظرفیت گردشگران و سرمایه گذاران ورودی است که با توسعه جاری، می تواند به خوبی ایفای نقش کند.

*بهره برداری از بلوار درگهان-گیاهدان در قشم

 

بلوار محور میدان درگهان به روستای گیاهدان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال باهدف افزایش ایمنی جاده ای در آخرین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.

این بلوار، میدان درگهان را به روستای گیاهدان که یکی از مراکز تجاری جزیره است، متصل می کند این پروژه شامل طراحی و اجرای بلوار(رفیوژ میانی) و شبکه روشنایی به طول دو هزار و ۸۰۰ متر است.

احداث بلوار در این مسیر، به بهبود تردد قشموندان، افزایش ایمنی جاده ای و روان‌شدن ترافیک در ایام پیک ورود گردشگران کمک می کند.

 

*افتتاح پروژه روشنایی محور درگهان- گیاهدان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در قشم

 

پروژه روشنایی محور درگهان- گیاهدان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

این پروژه به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر در مدت ۴۵ روز با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم اجرا شده است.

در مدت زمان اجرای پروژه، ۱۲ نفر اشتغال داشتند و سه دستگاه ترانس به همراه ۸۲ پایه تیر چراغ برق در این مسیر نصب شده است.

جاده‌‌ها بخش مهمی از زیر‌ساخت‌های شهری هستند و حفظ کیفیت روشنایی مناسب و استاندارد در این بخش ها، یکی از موضوعاتی است که به توسعه فضاهای خدماتی خواهد انجامید.

پایان خبر /