به مناسبت آغاز دهه فجر و دومین سفر رئیس جمهوری به هرمزگان، عصر امروز با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت و هیات همراه، پروژه بازسازی، ارتقاء و توسعه تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ فاضلاب بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح دریا نیوز ، ساماندهی طرح بزرگ فاضلاب شهر بندرعباس تا شهریور ۱۴۰۴ به اتمام می رسد.

طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب بازیافت  شده به صنایع در ۶ فاز اجرایی در حال انجام است و پیشرفت کلی طرح ۴۸ درصد است .

میزان پیشرفت فیزیکی هر یک از فاز های این پروژه در فاز یک این پروژه به صورت صد در صد به پایان رسیده که شامل عملیات ساختمانی مخزن و ایستگاه پمپاژ انتقال پساب بازیافت شده است و تجهیزات این فاز نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر صمت در این آیین بیان کرد: این کاری که در سطح ملی میخواهد صورت بگیرد یک ضرورت است و بزرگترین چالش کشور ما آب است.

عباس علی آبادی اظهار داشت: زمانی ۴۰۰ میلیارد مترمکعب آب سالانه سرانه آورد داشتیم که متاسفانه اکنون کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این پروژه برای همه ملت است و بنابراین مهمترین کار آب است و بین کارهایی که انجام می دهیم بازچرخانی می باشد و مصرف صحیح و جلوگیری از بد مصرفی و جلوگیری از اصراف از همه مهمتر است.

وزیر صمت عنوان کرد: بعد از اینکه اقداماتی در جهت بهینه سازی مصرف صورت میگیرد، باید اقداماتی به سمت بازچرخانی انجام شود و از همه مهمتر است.

علی آبادی گفت: برخی در رسانه ها می گویند مثلا فلان پروژه آب خوب نیست ولی من می گویم هر پروژه ای که در زمین آب باشد بد نیست و در اولویت دهی باید به آن اهمیت دهیم و اولویت با بهینه سازی مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن هم باید به سمت خلق آب تازه برویم و از منابع شور و لب شور استفاده کنیم.

وی در ادامه ابراز داشت: نهضتی که باید از امروز شدت بگیرد فقط این نیست که این پروژه ها اجرا شوند و به سمت قیمت تمام شده برویم و برای کاهش قیمت بومی سازی ضرورت است و دانش فنی را بدست بیاوریم و باید به سمت بومی سازی دانش برویم.

وزیر صمت افزود: این خیلی مهم است که شما عمل صالحی را انجام داده اید حتی اگر منه وزیر هم نبینم خدا که میبیند و شکی نداشته باشید.

علی آبادی تصریح کرد: باید فاضلاب در تمام شهرها به آب بازخوانی شده تبدیل شود و با استفاده از بالاترین ظرفیت های دانش بنیان بهترین کیفیت ها را ایجاد کنید و کمترین هزینه ها را مصرف کنید.

وی گفت: باید هم در تکنولوژی و هم در قیمت تمام شده هر روز وضعیت ما از روزهای قبل بهتر باشد.

پایان خبر /