سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از اعطای مجوز وزارت بهداشت به ۲ دانشکده پرستاری بندرلنگه و دانشکده بهداشت میناب و همچنین مرکز آموزش عالی سلامت بستک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، غلامعلی جاودان افزود : دو مرکز آموزش عالی سلامت در شهرستان های بندرلنگه و میناب که با تلاش روسای قبلی دانشگاه به ویژه دکتر فرشیدی ، راه اندازی و به دانشکده تبدیل شده اند پس از پیگیری های لازم هم اکنون مجوز رسمی آنها توسط وزارت بهداشت صادر شد و دانشکده پرستاری بندرلنگه و دانشکده بهداشت میناب بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کردند ؛ امیدواریم در کنکور امسال پذیرش دانشجو نیز در این مناطق داشته باشیم، دانشکده آموزش عالی بستک نیز مجوز آن صادر شده و مشغول به فعالیت است.

جاودان در این نشست با دستور کار تحلیل وضعیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد : دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ۸ دانشکده و یک مجتمع آموزش عالی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد : اگر به دانشگاه نگاهی بیاندازیم، عنوان آن علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی درمانی است و مهم ترین حوزه ای که به آن باید توجه شود بحث آموزش و پژوهش و همچنین مطالبات درمانی مردم است؛ اگر بتوانیم کارشناسان استان را خودمان تربیت کنیم و با برنامه ریزی در آموزش و پرورش، قبولی دانشکده های ما بیشتر بومی و منطقه ای باشد، می توانیم چالش کمبود نیرو را مرتفع کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ۳۳۰ استاد دانشگاه ، ۳۳۰۰ دانشجو و ۴۴ رشته تحصیلی که ۵ رشته پی اچ دی و ۹ رشته بالینی و ۹ رشته کارشناسی ارشد وجود دارد ، اضافه کرد : با عنایت به سیاست های بالادستی مانند بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل های دولتی، می توانیم با این توجه، اثرات خوبی را در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام