نشست کمیته فرهنگی قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با موضوع رونمایی از نخستین نشریه جوانی جمعیت و گزارش عملکرد این کمیته با حضور سرپرست دانشگاه، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی و اعضاء برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش فرهنگ سازی در جامعه گفت: با فرهنگسازی صحیح درجامعه برشعارهای اشتباه چنددهه قبل فرزند کمتر غلبه نماییم و موجب ترویج جوانی جمعیت در کشور شویم.

دکترغلامعلی جاودانهرمزگان با اشاره به نقش فرهنگ دراشاعه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد: با فرهنگسازی در جامعه باید بر شعارهای دهه‌های گذشته اشتباه فرزند کمتر غلبه نماییم و موجب ترویج جوانی جمعیت شویم.

جاودان ، افزود : باکاهش آمار زاد ولد در چند سال آینده کشور به سمت سالمندی، کاهش نیروی جوان و ورود به دوران سالمندی کشور خواهیم رفت.

وی، ادامه داد: سرمنشاء خانواده با نشاط، فرزندان و جمعیت آن است و یکی از ارکان‌های خانواده پویا داشتن فرزندان است.

این مسئول با اشاره به فعالیت ‌های درمانی در حوزه علوم پزشکی هرمزگان ، خاطر نشان کرد : در کنار ترویج و فرهنگسازی جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم، توجه به بخش درمانی است که در شرق و غرب و مرکز استان با شناسایی زوجین نابارور توسط خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به دنبال سوق دادن زوجین به درمان با هزینه دولتی در مراکز درمانی و تخصص دانشگاه هستیم.

 

انتهای خبر /