رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، در هفتاد و پنجمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، که با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، گفت : خواسته‌های فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی استان در چهار محور خلاصه می‌شود که نخستین مطالبه‌ی ما صدور اجازه‌ تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد قشم و کیش در پهنه جغرافیایی استان هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمدرضا صفا ، دومین درخواست فعالان اقتصادی را تسریع در انتقال پرونده های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در استان هرمزگان به اداره کل امور مالیاتی اعلام کرد تا مردم استان از مزایای درآمدهای مالیاتی هرمزگان بهره مند شوند.

صفا ، ادامه داد : پرداخت عوارض آلایندگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی پارس جنوبی به شهرستان پارسیان دیگر مطالبه‌ی ما است که علی‌رغم تایید گسترش دامنه آلودگی به این شهرستان و ابلاغ آن به سازمان امور مالیاتی، تاکنون اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد : همکاری سازمان امور مالیاتی در واریز سهم سه در هزار و چهار در هزار درآمد مشمول اشخاص حقوقی فعال در استان به حساب اتاق بازرگانی هرمزگان از دیگر درخواست های این اتاق است .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان دروازه اقتصادی کشور و ظرفیت‌های زیرساختی و توان طبیعی آن، نماد توانایی اقتصادی ملی جمهوری اسلامی ایران است، مطرح کرد : مسائل و موانع اقتصادی هرمزگان، عمدتا دارای ماهیت غیرمنطقه‌ای و حل این مسائل محرک، گشاینده و تسهیل‌گر اقتصادی ملی است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر/