سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در دیدار مدیرعامل هلال احمر و هیأت همراه بر ضرورت آموزش و مهارت افزایی جوانان تحصیل کرده استان جهت رفع نیاز صنایع به افراد ماهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مجتبی معین وزیری در این دیدار گفت: برای تحول اقتصادی و محرومیت زدایی و رفع معضل بیکاری نهایت سعی و تلاش ما استفاده حداکثری از همه ظرفیت استان مخصوصا دستگاههایی همچون هلال احمر است که خود می تواند به عنوان مدل و الگویی برای مهارت افزایی و آموزش معرفی شود.

معین وزیری مدرک گرایی را  بزرگترین آسیب دانست و افزود: متاسفانه جوانان استان با مدارک دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت به مشاغل رده پایین در صنایع هرمزگان راضی هستند که در این زمینه نیاز است فرهنگ سازی شود و فرهنگ اشتغال در هرمزگان باید تغییر کند تا ذائقه افراد جویای کار با مهارت افزایی و آموزش به سمت و سوی کارآفرینی یا ایجاد اشتغال در صنایع با معرفی افراد مهارت دیده بومی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: در شأن جوانان استان نیست که به دنبال مشاغل خدماتی در صنایع آن هم با مدرک دانشگاهی باشند بلکه باید در کنار مدرک دانشگاهی مرتبط با نیازهای استان مهارت و آموزش های لازم فرا بگیرند و برای  رسیدن به این هدف همه ظرفیت ها را برای متحول کردن شرایط اقتصادی و رفع معضل بیکاری به میدان خواهیم آورد.

در ادامه این دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان ضمن تقدیر از حسن انتخاب معین وزیری به عنوان یک جوان انقلابی در راس مجموعه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از آمادگی هلال احمر استان درراستای کمک به آموزش و مهارت افزایی جوانان خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت خاص استان هرمزگان و بحران خیز بودن این استان، توانسته ایم با تکیه بر آموزش نیروهایی متخصص تربیت کنیم که در مواقع بحرانی توانایی حل بحران با تکیه بر همین جوانان بومی استان را فراهم کنیم.

مختار سلحشور افزود: در جمعیت هلال احمر از ظرفیت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان حتما استفاده خواهیم کرد.

در پایان مدیرعامل هلال احمر استان با اهدا لوح تقدیر، پذیرفتن این مسئولیت خطیر را به سرپرست جدید اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تبریک گفت.

انتهای پیام